Szczegóły - Centrum e-Zdrowia

Rusza nowy cykl edukacyjny #mojeIKP

Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia rozpoczyna nowy cykl publikacji informacyjno-edukacyjnych na temat Internetowego Konta Pacjenta (IKP), serwisu pacjent.gov.pl oraz e-usług w ochronie zdrowia. Cykl prowadzony będzie w mediach społecznościowych pod hasztagami #mojeIKP oraz #epacjent.

Czemu służy, co oferuje i jak korzystać z Internetowego Konta Pacjenta? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań publikowane będą w każdy wtorek na profilu „Internetowe Konto Pacjenta” w serwisie Facebook. Działania adresowane są do wszystkich obywateli — pełnoletnich użytkowników internetu, którzy mogą potwierdzić swoją tożsamość w internecie (np. poprzez profil zaufany) i dzięki temu uzyskać dostęp do IKP.

 

W cyklu #mojeIKP publikowane będą m.in. materiały instruktażowe, w których obywatele otrzymają praktyczne wskazówki jak posługiwać się cyfrowymi rozwiązaniami wdrożonymi w sektorze ochrony zdrowia, oraz co dzięki nim zyskują pacjenci i ich bliscy. Już dziś ponad 2,3 miliona osób korzysta z Internetowego Konta Pacjenta, z czego 40% robi to regularnie, przynajmniej raz w miesiącu. Każda z tych osób posiada swoją unikalną historię oraz doświadczenia, z których mogą czerpać inni. W naszym cyklu oddamy im głos, by mogli podzielić się swoją opinią, zainspirować innych oraz poradzić, z których funkcji IKP warto korzystać. Ponadto w czasie epidemii będziemy informowali o wszystkich e-rozwiązaniach wspierających obywateli w walce z koronawirusem i fake newsami np. o możliwości skorzystania z e-wizyty w serwisie pacjent.gov.pl, czyli konsultacji online z lekarzem lub pielęgniarką bez wychodzenia z domu, przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

— „Z badań, które w kwietniu tego roku przeprowadziła dla nas firma ARC Rynek i Opinie wynika, że o Internetowym Koncie Pacjenta słyszała blisko 1/3 Polaków. Chcemy tę świadomość zwiększyć, dlatego oprócz zaplanowanych na drugie półrocze strategicznych, ogólnopolskich kampanii informacyjnych w telewizji czy radiu, uruchamiamy w mediach społecznościowych nowy cykl #mojeIKP. Pokażemy, że Internetowe Konto Pacjenta to przydatna, wygodna i łatwa w obsłudze aplikacja, umożliwiająca dostęp do informacji o zdrowiu każdego obywatela, a w czasie epidemii ułatwiająca korzystanie z opieki zdrowotnej w sposób bezpieczny, bez wychodzenia z domu. Ufam, że wkrótce wokół hasztagów #mojeIKP oraz #epacjent zbudujemy aktywną społeczność – użytkowników aplikacji przekonanych, że warto być pacjentem online  – mówi Agata Kurek-Stec, kierownik wydziału komunikacji systemu e-zdrowie.

Celem aktywności w mediach społecznościowych pn. #mojeIKP jest zwiększenie świadomości Polaków nt. istnienia Internetowego Konta Pacjenta w serwisie pacjent.gov.pl – bezpłatnej aplikacji Ministerstwa Zdrowia – oraz zachęcenie do korzystania z tych rozwiązań. Ponadto działania komunikacyjne mają pomóc obalić mity, że e-usługi są wykluczające dla osób starszych.

W pierwszym odcinku cyklu #mojeIKP tematem przewodnim będzie dobrze znana e-recepta, pokazana z perspektywy Internetowego Konta Pacjenta. To właśnie dzięki temu, że każda e-recepta jako dokument cyfrowy zapisuje się na naszym koncie, mamy dostęp do historii naszego zdrowia za pomocą komputera czy telefonu, w dowolnym miejscu i czasie.

Zachęcamy do obserwowania profilu „Internetowe Konto Pacjenta” na Facebooku.

 

 

Aktualności

Szukasz starszych aktualności, przejdź do ARCHIWUM